Przypominamy o obowiązku złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, która ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw (do 1 MW), należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację: (formularz A – dot. budynków i lokali mieszkalnych, formularz B – dot. budynków i lokali niemieszkalnych).
Właściciele budynków posiadających źródło ciepła zainstalowane przed 1 lipca 2021 roku, zobowiązani są złożyć w/w deklarację do 30 czerwca 2022 roku, natomiast Ci, którzy zainstalowali lub zainstalują nowe źródło ciepła po 1 lipca 2021 roku, muszą złożyć deklarację w terminie 14 dni od zamontowania pieca.
Deklarację można złożyć w wersji papierowej – za pośrednictwem Urzędu Miejskiego w Wolsztynie – druki dostępne są w Biurze Obsługi Klienta, u sołtysów oraz na stronie: www.wolsztyn.pl – BIP / ochrona powietrza / CEEB – Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (wypełniony formularz można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski, Rynek 1, 64-200 Wolsztyn) lub elektronicznie (należy posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny) za pośrednictwem strony: www.zone.gunb.gov.pl (nacisnąć „złóż deklarację”, wypełnić właściwy formularz i wysłać).
Sprawy związane z CEEB prowadzi Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska. Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się telefonicznie lub mailowo z pracownikami Wydziału:
· mail: um@wolsztyn.pl, kos@wolsztyn.pl
· tel.: 68 347 45 37 lub 68 347 45 33