Biuro Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Wolsztynie po intensywnych działaniach promocyjnych w kwietniu, m.in. organizacja wizyty studyjnej dla dziennikarzy ogólnokrajowych mediów, przygotowanie stoiska promocyjno-informacyjnego ze sprzedażą wolsztyńskich pamiątek podczas Parady Parowozów, czy współorganizacja samej Parady – przygotowanie atrakcji na piątkowy wieczór: otwarcie pokonkursowej wystawy „Parowozowe impresje” oraz „Nocne życie w szopie” – zwiedzania z marami, przystąpiło do kolejnych kampanii wizerunkowych Gminy Wolsztyn w kraju i nie tylko. W maju pracownicy wydziału promocyjnego realizowali swoje zadania na targach turystycznych w Szczecinie, Opolu oraz za pośrednictwem Starostwa Powiatowego w Wolsztynie na targach TUORTEC w Jeleniej Górze. Maj to także pierwsze publikacje będące efektem dziennikarskiej wizyty, czy działalność edukacyjna wśród uczniów szkół podstawowych.
Pracownicy BPiT w roku bieżącym po raz pierwszy zaprezentowali walory turystyczne Wolsztyna i okolic podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych „Piknik nad Odrą” w Szczecinie w dniach 7-8 maja. Tym razem wolsztyńskie stoisko stanowił nowy namiot promocyjny - funkcjonalny, praktyczny, a co najważniejsze zwracający uwagę publiczności swoim oryginalnym i niepowtarzalnym wyglądem
(parowozowa czarno-czerwona kolorystyka + wielkoformatowe zdjęcia atrakcji turystycznych Wolsztyna), który przez zastosowane podświetlenie reklamował Wolsztyn nie tylko w godzinach otwarcia targów, ale również w godzinach wieczornych.
Pogoda podczas szczecińskich targów dopisała, co przełożyło się na dużą liczbę odwiedzających nasze stoisko. Prezentowana oferta turystyczna Wolsztyna w uzupełnieniu z „Kącikiem Małego Urwisa” spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród odbiorców, jak i najmłodszych odwiedzających, którzy chętnie układali puzzle z parowozem, czy sięgali po wolsztyńskie kolorowanki.
Kolejny kierunek to Targi Turystyczne „W stronę słońca” w Opolu, które również należy zaliczyć do bardzo udanych. Oprócz doskonałej pogody, przyciągającego uwagę ludzi parowozowego namiotu oraz kącika dla dzieci, pracownicy BPiT zaprezentowali atrakcje turystyczne Wolsztyna w opolskim radiu oraz na opolskiej scenie. Natomiast niedziela, ostatni dzień targowy, minął pod hasłem muzycznej promocji przy współudziale Zespołu Pieśni i Tańca Kębłowo, który przy akompaniamencie kapeli, m.in. przedstawił tańce i przyśpiewki wielkopolskie. Ku miłemu zaskoczeniu, ale i ogromnej satysfakcji w tym roku również nie obyło się bez nagrody - w roku poprzednim pracownicy Biura Promocji zdobyli wyróżnienie za markowy produkt turystyczny „Pociągi turystyczne”, natomiast tym razem otrzymaliśmy dyplom za „Przewodnik turystyczny dla dzieci – Wolsztyn i okolice” wraz z Paszportem Małego Podróżnika.
Biuro Promocji i Turystyki realizuje swoje zadania również na miejscu wśród mieszkańców Wolsztyna i tak przy współpracy z Wolsztyńskim Domem Kultury współorganizuje całoroczny cykl „Spotkania z podróżnikiem”. W maju mieliśmy okazję zapoznać się z podróżnikiem - Tomaszem Korgolem, który prezentował relację pt.: "Autostopem do Chin", a już 18 czerwca zapraszamy do Ogrodu im. Roberta Kocha na kolejne spotkanie tym razem z Michałem Ilczukiem i jego relację z pobytu w Korei.
Działalność edukacyjna Biura Promocji to przeprowadzanie lekcji regionalnych poświęconych historii naszego regionu, jak i poznanie atrakcji turystycznych miasta. W maju gościliśmy uczniów szkół podstawowych z Łubnicy i z Wroniaw, którzy zwiedzanie Wolsztyna połączyli z przejazdem retro pociągiem w ramach oferty WOLTUR przygotowywanej przez poznański Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Kolejne przedsięwzięcia, w które było zaangażowane Biuro Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Wolsztynie to współorganizacja Konkursu Wiedzy o Powiecie Wolsztyńskim, czy Konferencji Naukowej „Wolsztyńskie Spotkania Pulmonologiczne”.
Publikacje: