Umów wizytę w urzędzie skarbowym – usługa będzie dostępna w całym kraju
Od 26 października 2020 r. kolejne województwa wdrażają nowy model obsługi podatników. Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" została wprowadzona, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podatników.
Już w połowie listopada rozwiązanie to będzie funkcjonować w całym kraju.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. „Cieszę się, że wielkopolskie doświadczenia przełożą się na rozwiązanie, które zostanie wdrożone w całym kraju.” - mówi Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, Marek Pospieski
26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim, śląskim i warmińsko-mazurskim. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.
Jak się umówić na wizytę?
Wizytę w urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego można umówić:
- przez internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego,
- telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,
- w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt", który znajduje się blisko wejścia.
Podatnicy doceniają nową usługę
Ankieta przeprowadzona wśród podatników pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia
sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.
Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie.
Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.